5 Mart 2013 Salı

Bir zamanlar hepimiz Küçük Emrah'tık. (ufak bir hatırlatma)


80’li yıllarda bir Küçük Emrah,Ceylan,Bergen rüzgarı vardı.Müslüm baba deyince de ilk akla gelen damardı.Onların unulmaz şarkılar ,‘’acıların kadınıyım’’,’’acıların çocuğuyum’’,’’ayrılamam’’,’’vurmayın’’,’’ben yetim’’,’’nereden sevdim o zalimi’’,’’isyanlardayım.’’
Hele Emrah’ın acı dolu dünyasında, her zaman çıkarcı tecavüzcü bir amca olurdu.Bir gün amcası ile annesini evde uygunsuz bir vaziyette yakalayan Emrah’ın haykırışını hiç unutamıyorum J ))
Emrah
-Hayır hayır vurmayın bize :D
Annesi
-Oğlum bu İstanbul bizi bitirdi gidelim buralardan..(suçlayacak biri lazım ya, köşeye sıkışınca İstanbul’u suçlar)
Emrah
-İstanbul’un suçu neydi?İstanbul taşdı,topraktı.Ama sen taş bile değilsin,toprak bile değilsin.Hele benim anam hiç değilsin...(Ve Emrah kardeşini kucakladığı gibi koşarak evden ayrılır,işte o anda arkadan bir müzik sesi gelir, VURMAYIN :) )
Ne günlerdi ya,tv yeni çıktığı zamanlar herkes kimin evinde televizyon varsa onun evine toplanırmış.Bizim zamanımızda da kimin evinde video varsa ona toplanır bu acı dolu filmleri seyrederdik.Film bitince de herkesin gözlerinde bir buğulu bakış...
Emrah’ın acılarıyla,Müslüm’ün isyanlarıyla beslendik.Kâh acıların çocuğu olduk, kâh acıların kadını,kâh aldatıldık isyan ettik,kâh içimizde aldatılmanın acısını yaşarken giden sevgilinin ardından pişman olup ‘’nereden sevdim o zalimi’’deyip sevgiliyi zalim ilan ettik.
Tüm bunlar olup biterken acı dolu şarkıları dinlemeye devam edip hayatımızı o duygulara göre şekillendirdik.Sonra da sorduk ‘’bunları neden yaşıyorum?’’
Bilinçaltımıza topladığımız ne kadar cümle varsa,o cümleler olduğumuzu sandık.Evet sadece sandık.
Ve Yaradan ayetlerinde dediki ‘’İŞ ONLARIN SANDIĞI GİBİ DEĞİL’’
Sandıklarımıza göre yaşamımızı şekillendirdik,acılar çektik ya,Allah bu seferde ayetlerinde ‘’ONLAR ÖZ BENLİKLERİNE ZULMETTİLER'’ dedi.
İyi düşünmek gerek gidenlermi zalim,bizmi kendimize zalimiz? Kim kime zulmediyor?
Artık SANDIKLARIMIZI açıp içinde ne var,ne yok bir bakmak zamanıdır.İlkbaharda değiliz ama olsun, temizlik imandandır, demiş atalarımız J
_Öz'e Doğru_

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder